وقتی در جستجوی خودت باشی ، خداوند را در کنارت احساس می کنی |
- نویسنده:ziba
- تاریخ:برچسب:تاثیر فن آوری اطلاعات و امکانات نوین آموزشی ,تاثیر فن آوری اطلاعات و امکانات نوین آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ,تکنولوژی آموزشی در ایران,امکانات کمک آموزشی و تحصیلی,,
- عنوان موضوع: <-CategoryName->
تاثیر فن آوری اطلاعات و امکانات نوین آموزشی
تاثیر فن آوری اطلاعات و امکانات نوین آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از دیدگاه معلمان
چکیده: امروزه بحث امکانات کمک آموزشی و تحصیلی- نقش مهمی را در پیشرفت فرا گیران به عهده دارند- بدون امکانات کمک آموزشی و تحصیلی تقریبا امروزه پا گذاشتن به دنیای پیشرفت علمی غیر ممکن شده است. خلقت بشرانسان همواره درحال یادگیری بوده وآموزش دیده است. این آموزش یابصورت غیرکلاسیک وبه شکل انتقال مفاهیم ازراه طبیعی همچون آداب ورسوم پدرومادروخانواده زندگی اجتماعی و...بوده یادربسترآموزش کلاسیک با قدمتی چند هزار ساله تداوم یافته است. افزایش شمار دانش آموزانی که همه ساله برای تحصیل به مدرسه وارد شوند نیز این مشکل را دو چندان کرده است هم اکنون فراگیران به جای کسب اطلاعات از کتابخانه های سنتی می توانند از نظام جدید اطلاعاتی که ماشین های الکترونیک با کامپیوتر به صورتی سریع و فوری در اختیار می گذراند استفاده کنند. هنوز این سنت قدیمی در اغلب مدارس ایران وجود دارد که تصورمی شود تخته سیاه و گچ همراه با کتاب درسی برای آموزش اغلب برنامه های درسی دوره ابتدایی کفایت می کند. در حالیکه این مسائل جزء مشکلات اولیه محسوب می گردند و بدون امکانات جدید آموزش پیشرفت سریع ممکن نیست . بنابراین کوشش وهدف در مورد رفع مشکلات کمک آموزشی و تحصیلی به برنامه ریزی دراز مدت و همکاری و تشریک مساعی تمامی نهاد ها و سازمان های دولتی و خصوصی نیاز دارد.
با پیشرفت روز افزون علم و دانش وابداع متدهای جدید تحقیقات وپژوهشها در عرصه علوم واحساس نیاز انسانها جهت کشف حقایق بیشتر امروزه درتمام جوامع بشری انسانها به این امر آگاهند که آموزش و پرورش صحیح موجب پیشرفت روزافزون جوامع از لحاظ « فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی و ... » می شود . و به همین دلیل کم و بیش تلاشهایی را در این زمینه لازم الاجرا دانسته و سعی در توسعه جامعه خویش هستند . در این راستا تلاش زیادی رابرای بوجود آوردن امکاناتی جدید برای پیشبردبهتر این هدف اختصاص داده اند . مثلاً در جوامع پیشرفته از رسانه های جمعی مانند شبکه های کامپیوتری : رادیو ، تلویزیون ، و ... کمک گرفته اند . و در جوامع در حال توسعه و عقب مانده هر چند این امکانات وجود ندارد و اگر هم باشد گران تمام می شود و قدرت ما لی این جوامع اجازه نمی دهد تا از وسایل پیشرفته و رسانه های جمعی استفاده کنند . اما آنها هم در حد توان امکاناتی را به بخش آموزشی و پرورشی اختصاص داده اند . و سعی در غنی سازی آن هستند . اما وجود امکانات کم این مشکل را به وجود می آورد و عده زیادی از کسانی که طالب علم اند . نتوانند ادامه تحصیل بدهند یا از درسها بهره کافی ببرند . این مشکل در جوامع در حال توسعه خیلی حادتر است . زیرا این جوامع یا جمعیت رو به رشد زیاد و امکانات کم مجبورند تعداد زیادی از افراد جامعه را آموزش دهند . که این خود موجب از بین رفتن کیفیت آموزش و استعدادها می شود . و شکل دیگر عدم اطلاع کافی معلمان از استفاده از رسانه های آموزشی پیشرفته می باشد . که این موجب می شود این وسایل کارایی کافی را نداشته باشند . امید است روزی فرزندان این مرزبوم هم بتوانند مثل کشورهای پیشرفته از امکانات آموزشی بهره کافی ببرند . و محل تحصیل برای آنها مثل یک موقعیت بازی باشد تا مدرسه را یک زندان تصور تلقی نکنند . و از تحصیل لذت ببرند .
فهرست مطالب:
- فصل اول : طرح تحقیق
- موضوع تحقیق
- مقدمه یا بیان تاریخچه مختصری از تحقیق
- بیان مساله یا شکل احساس شده
- بیان هدف های کلی تحقیق
- بیان هدفهای جزئی تحقیق
- فرضیه های انجام تحقیق
- روش انجام تحقیق
- بیان اهمیت تحقیق
- بیان محدویتهای تحقیق
- تعاریف عملیاتی مفاهیم و واژه ها
- فصل دوم سابقه تحقیق
- مقدمه
- تاریخچه و مفهوم تکنولوژی آموزشی (امکانات آموزشی) در ایران
- نگاهی گذرا به مسائل و مشکلات استفاده از وسایل کمک آموزشی
- تکنولوژی آموزشی در ایران
- محتوی درسی و پرورش خلاقیت
- ارتباط محیط کلاس با محتوا یا ضوابط برنامه
- ارتباط با مواد آموزشی و محتوا
- تکنولوژیست آموزشی کیست
- مدیریت رسانه ها
- نگاهی گذارا به مسایل و چالشهای استفاده از وسایل کمک آموزشی
- محتوای درسی و پرورش خلاقیت
- ارتباط محیط کلاس با محتوا با ضوابط برنامه
- ارتباط محیط کلاس با محتوا یا ضوابط برنامه
- روش کلی استفاده از مواد و وسایل کمک آموزشی
- نقش حواس در یادگیری
- نقش مواد و وسایل آموزشی در تدریس و یادگیری
- تقسیم بندی مواد و وسایل آموزشی
- اهداف تکنولوژی آموزشی
- امکانات کمک آموزشی و فعالیت فوق برنامه
- شناخت امکانات کمک آموزشی
- مراحل مختلف انتقال تکنولوژی
- ارتباط علم و تکنولوژی در توسعه
- عوامل موثر در رشد و افزایش سطح تکنولوژی
- فصل سوم روش تحقیق
- جامعه آماری
- ابزار جمع آوری اطلاعات یا روش جمع آوری اطلاعات
- روش آماری کاربستی
- فصل ششم نتایج و پیشنهادات
- مقدمه
- نتایج
- پیشنهادات
- پرسشها و ضمائم
- منآبع و مآخذ
- فهرست جداول و نمودارها
...
فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 77
برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید
نظرات شما عزیزان: